MONNA - magazin za zdrav i uspješan život

              

 

Obuka za limfnu drenažu u Nikšiću 19. i 20. oktobra: LIMFNA DRENAŽA - 16 sati edukacije, 2 DANA, SUBOTA I NEDELJA , OD 10h do 18h - 230 e       Obuka obuhvata teorijski i praktični dio, skriptu, materijal za dalje učenje, i Hipnoterapija sa Danielom Lukić u Podgorici od 7. do 10.novembra: Daniela Lukić iz Beograda će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane od 7. do 10. novembra u Podgorici   AKO ŽELITE DA SE OSOBODITE STRAHOVA, NERVOZE, TREME, NESANICE, EMOCIONALNIH PROBLEMA i sličnih smetnji, onda Obuka za tri vrste masaže u Baru i Nikšiću: Obuke za masaže:   HIT MASAŽA MADEROTERAPIJA - ANTICELULIT MASAŽA OKLAGIJAMA U Nikšiću i Baru 19. i 20. oktobra i 26. i 27. oktobra 16 sati edukacije, dva dana, subota i nedelja, set Biorezonantna dijagnostika i terapija u Podgorici od 3. do 6. novembra : Biorezonantna dijagnostika i terapija u Podgorici od 3. do 6. novembra  Provjerite stanje kompletnog organizma najsavremenijim aparatima kvantne medicine.     Primenom dva najsavremenija aparata, radi se komforna, brza i sveobuhvatna analiza zdravstvenog stanja Hipnoterapija sa Danielom Lukić u Bijeljini od 15. do 17. oktobra: Daniela Lukić iz Beograda će raditi individualne hipnoterapeutske tretmane od 15. do 17. oktobra u Bijeljini   AKO ŽELITE DA SE OSOBODITE STRAHOVA, NERVOZE, TREME, NESANICE, EMOCIONALNIH PROBLEMA i sličnih smetnji, onda Obuka za Reiki metodu u Nikšiću 12. i 13. oktobra:     OBUKA za REIKI metodu Edukator: Vesna Vukcevic, Reiki Gendai Reiki Ho Majstor i Učitelj , Munai Ki terapeut, praktičar metode Kvantna harmonizacija, 10-ak godina praktičar energetskih tehnika, sa velikim iskustvom, promoter energetskih Besplatno predavanje - Zašto vam se želje ne ispunjavaju - u Podgorici 12. oktobra: Besplatno predavanje na temu "Zašto vam se želje (ne) ispunjavaju" u Podgorici 12. oktobra 2019.   Predavanje ce održati Brankica Kovačević iz Beograda, diplomirani ekonomista, diplomirani psiholog, master psiholog-psihoterapeut, autorka bestselera Besplatno predavanje o metodi Access Bars u Podgorici 24. septembra: Besplatno predavanje o metodi Access Bars u Yoga studiu u Podgorici u utorak 24. septembra od 20.30h      ACCESS BARS™ Sjećate li se kada ste zadnji put bili potpuno opušteni i pritom paženi Access Bars® obuka 28. septembra u Podgorici : Access Bars®  obuka u Podgorici 28. septembra    ACCESS BARS™ Sjećate li se kada ste zadnji put bili potpuno opušteni i pritom paženi i maženi? Ili je prošlo već previše vremena otkada ste Jelena Vuletić: Probudi liderku u sebi: "„Ja, liderka" predstavlja prvi koučing program u Crnoj Gori koji je posvećen razvoju liderstva kod žena." , objašnjava Jelena Vuletić, Izvršna direktorka za rizike Hipotekarne banke i osnivač kompanije "Balance to

O hrono ishrani sa dr Anom Gifing

 



Hrono ishrana je program dizajniran od strane dr Ane Gifing, stručnjaka u oblasti anti aging medicine
. Program hrono ishrane dr Gifing je kod više od 16.000 osoba koji se neprekidno prate od 2008. godine, doprineo izliječenju mnogih metaboličkih stanja, kao i smanjenje (ili neophodno povećanje) tjelesne mase.

 

Kada govorimo o programu pod nazivom Hrono ishrana dr Gifing, recite nam šta ona podrazumijeva?

- Hrono ishrana dr Gifing podrazumeva konzumiranje hrane prema dnevom ritmu izlučivanja hormona i enzima u ljudskom organizmu, a koji učestvuju u varenju odredjene grupe namirnica.  Satnica je odredjena na osnovu veoma preciznih istraživanja biohemijskih i fizioloških procesa u našem telu.

 

Kada i  kako je nastala ova metoda?

- Bazična ideja datira od pre više od 30 godina, nastala je u Francuskoj, a tada nije postojala najpreciznija metoda izučavanja ritmova izlučivanja svih enzima koji su aktivni u toku dnevnog varenja hrane. Prvi predlog ishrane po satnici nije uzimao u obzir da i razne kombinacije u namirnicama imaju uticaj na dobro ili loše varenje. Ranija primenjivana metoda ove ishrane ne daje 100% rešavanje problema u lečenju gojaznosti, povećanog holesterola, povećanog šećera ili u bilo kom obliku metaboličkog poremećaja. Naravno, u toku poslednjih 30 godina, drastično se promenio i sastav svih namirnica. Ukrštanje i modifikovanje voća i povrća je doprinelo tome da se glikemijski indeks (odnosno brzina kojom se podiže nivo šećera u našoj krvi) višestruko povećao. Danas, taj stari metod ne daje željene rezultate, morali smo krenuti od početka i stvarati nov program, koji će dati za kratko vreme merljive rezultate. Od 2003 godine smo se intenzivno bavili postavljem novog programa, on je definisan 2007. godine, a samo u periodu od 2009. do 2011. godine imamo statistiku odradjenu na 16.000 naših pacijenata u Beogradu. Od 2011 godine, nismo imali potrebu da menjamo ili dopunjujemo program, jer u ovom obliku on daje 100% željenih rezultata (kod gojaznosti, preterane mršavosti, dijabetesa, hipertenzije, povećanih lipida itd...).


 

Duži vremenski period smo iz raznih izvora mogli čuti da je ujutru veoma zdravo jesti voće i mnogi su, sigurno, stekli tu naviku. Međutim, prema ovoj metodi/načinu ishrane upravo to se ne preporučuje. Možete li nam ovo objasniti malo bliže? Šta bi trebalo, a šta ne jesto ujutro?

 

- Ujutro je intenzivno lučenje enzima koji vare masnoće, belančevine i sve vrste sporovarećih šećera (sporovareći ugljeni hidrati su žitarice, znači svaka vrsta hleba, celo zrno, žumance, itd), ali je i veoma veliko izlučivanje insulina, hormona koji je odgovoran za regulaciju šećera u krvi. Ukoliko uzimamo samo brzovareće šećere (slatkiši, voće, med itd), naš pankreas, odnosno gušterača, koja je već inače hiperaktivna ujutro, postaje ubrzo i opterećena... S jedne strane nismo uneli  prave energetske namirnice, a s druge strane imamo preteran unos brzovarećih šećera. Mi osećamo kratkotrajni priliv energije, ali za naše funkionisanje u prepodnevnom periodu ovo nikako nije dovoljno. Nedvosmisleni su dokazi da se nakon odredjenog vremena iscrpljuje pankreas, jer se nepotrebno dodatno aktivira, u vremenu kad je već i inače najaktivniji. Jutro je vreme kad treba da čuvamo naš pankreas, tada se ne unosi voće, niti med, ili neki drugi vid šećera koji se brzo i koristi. Jutro je vreme za unos namirnica koje će dugo vremena da daju energiju, a da pri tom ne aktiviraju dodatno lučenje insulina iz pankreasa. Time ćemo sačuvati ovu vrednu žlezdu i nećemo imati faktor rizika za nastanak dijabetesa u kasnijem periodu. Ujutro moramo jesti namirnice, kao što su jaja, šunka, hleb, puter, razne pite, kiselo mleko, a uveče ništa od ovog navedenog!

 

Koji su, najčešće, razlozi zbog kojih osobe posjećuju vaš Anti aging centar u Beogradu odnosno u vezi čega traže savjete/pomoć?

- Još uvek imamo najveći broj osoba koje imaju višak težine, kao i neki oblik metaboličkog sindroma (dijabetes, povišen pritisak, povećane masnoće u krvi itd), karcinome, kao i mnoga druga oboljenja. Dobro je što se u sve većem broju javljaju zdravi ljudi koji žele da poboljšaju ishranu i da sačuvaju svoje zdravlje. Program daje dugoročno sprečavanje uobičajenih bolesti današnjice.

 

Da li je tačno da ustvari kuvano povrće nije dobar izbor ako za cilj imamo održavanje tjelesne težine ili mršavljenje?

-Kad je u pitanju kuvana šargarepa, celer, cvekla, paškanat, krompir u svakom obliku, beli pasulj, kao i još neka skrobasta povrća, tačno je da se kuvanjem povećava glikemijski indeks, odnosno, ova povrća postaju prepuna šećera sa kojim se naše telo ne može izboriti. Medjutim, sva ostala povrća, kao što su blitva, kupus, spanać, zelje, artičoka, špargla, tikvice, paprika, paradajz.. i druga, kuvanjem ne dobijaju ovu karakteristiku, pa je izbor povrća veliki i poželjno je uzimati što više. Umesto kuvane šargarepe, bolje je jesti presnu, na primer, a ovo se odnosi na sve ljude koji imaju problem sa viškom težine ili dijabetesom.

 

Koje bi bile vaše generalne preporuke kada je riječ o ishrani?

 

Kad se pažljivo bira vreme obroka i vrsta namirnica koju unosimo, više ne dolazi do skladištenja masnoća u odredjenim zonama tela i time se oblik tela za kratko vreme menja.

Prioriteti u dnevnom rasporedu obroka su na doručku i ručku, koji su i najčešće zanemarivani obroci.

- Obavezno je jesti ujutro obrok bogat životinjskim masnoćama i  sporovarećim ugljenim hidratima (cerealije – hleb, žitarice)

- Izmedju svakog obroka trebalo bi da prodje najmanje 3, a idealno je više od 4 sata

- Ne postoje ograničenja u količini unosa hrane, jer se samo odredjena hrana uzima u odredjeno doba dana

- Zabranjen je unos svih gaziranih pića koja sadrže šećere ili veštačke zasladjivače (Coca Cola, Sprite, Tonic, Fanta, Coca Cola zero, energetska pića, zasladjeni voćni sokovi i drugo)

- Ne preporučuje se kombinovanje proteina i ugljenih hidrata za ručak i večeru, ovo je moguće samo ujutro za doručak

- Zabranjene su sve vrste « grickalica » izmedju obroka (SVE, izuzev badema)

- Voće i suvo voće se ne jede ujutro, niti uveče, kao ni slatkiši – čokolada na primer, već samo izmedju 16 i 18 časova, po zimskom računanju vremena (znači od 17 do 19 časova po letnjem računanju vremena)

- Testenina se ne sme jesti uveče (paste, pica, hleb, sendviči, pite, gibanice..)

- Hleb, testenine, pirinač i skrobna povrća (pasulj, grašak) se jedu najkasnije do 15 časova

- Kravlje mleko nije hrana koju ljudi mogu variti, a iako se i dalje oko toga polemiše danas u svetu, hrono ishrana ga u potpunosti zabranjuje, ne pije se, niti se stavlja u kafu. Dozvoljeno je mleko koristiti ponekad u nekim kuvanim jelima, a kiselo mleko i sirevi su dozvoljeni

- margarin, biljni sirevi (osim tofu – sojinog sira), biljna pavlaka, biljni šlag, pekarska peciva, kao što su pogačice, kroasani itd su takozvane trans-masti i hrono ishrana ne dozvoljava upotrebu ovih namirnica

 

Osim u Beogradu, vaš program se sprovodi i u Bijeljini. Da li imate u planu i Crnu Goru, tačnije Podgoricu?

 

- Mi saradjujemo sa centrom u Tivtu, dr Radmila Starčević je nosilac licence, mada imamo veli broj pacijenata iz Podgorice, pa je ideja da započnemo obuku sa stručnjacima i u Podgorici.

Osim u navedenim gradovima, radimo u Novom Sadu, Bukureštu, u Americi (u Milvokiju), pripremaju se centri u Banja Luci, Zagrebu, Ljubljani, Qataru (Doha), u Indiji i u Austriji. Već smo u procesu obuke lekara i nutricionista, a postoji sve veće interesovanje za ovaj program ishrane. 

 

Pripremila: Maja Pejović

 

 
Share

 

Prijavite se za novosti!

* indicates required

Kolumna


Ko je online

Ko je na mreži: 66 gostiju i nema prijavljenih članova

Povezane teme

Online shop - MONNA narukvice za sreću

Copyright MONNA magazin Podgorica Izjava o odgovornosti: Redakcija Monna magazina ne odgovara za sadržaj oglasa i plaćenih reklama

Login or Register

LOG IN